Wyższy standard skuteczności
Blog
Informacje z branży i życia firmy
Wybierz dziedzinę

Raport comScore: płeć a Internet

Opublikowano: 23-08-2010
Czas potrzebny do przeczytania: 1:25 min

Chociaż o długotrwałe przesiadywanie przed komputerem podejrzewani są często „bardziej techniczni” panowie, okazuje się, że internautki to grupa równie liczna, co internauci. Przeprowadzone przez comScore badania miały na celu określenie przedziału wiekowego praz płci osób spędzających najwięcej czasu w Sieci w poszczególnych krajach na całym świecie. Po zsumowaniu wszystkich statystyk okazało się, że kobiety stanowią 46% użytkowników Internetu, a średnia ich wieku wynosi mniej więcej 18 lat. Spośród wszystkich analizowanych krajów, kontynentów i regionów tylko w Ameryce Łacińskiej płeć piękna wiedzie prym, zdobywając wynik 50, 4%. Jeśli chodzi o statystyki poszczególnych państw, to najaktywniejszymi internautkami są mieszkanki Singapuru, Stanów Zjednoczonych, Rosji, Kanady i Nowej Zelandii, gdzie stanowią one co najmniej 50% wszystkich użytkowników. Inaczej sytuacja kształtuje się w Indiach. Wskaźnik tam wynosi zaledwie 28%. Badanie comScore unaoczniło jeszcze jedno ciekawe spostrzeżenie. Otóż, pomimo, że statystycznie kobiet w Internecie jest mniej, spędzają one tam o 8% więcej czasu niż ich koledzy w podobnym wieku. W kwietniu miesięczna średnia czasu spędzonego w Sieci w przypadku Pań wyniosła 24,8 godziny, natomiast Panów - 22,9 godziny. Wynik ten jest spójny z innym raportem comScore, opublikowanym pod nazwą Women on the Web: How Women are Shaping the Internet, który obrazuje, jakim zagadnieniom kobiety poświęcają najwięcej czasu, przeglądając zasoby WWW. Wbrew pozorom, wcale nie chodzi o kosmetyki… Źródło: Wirtualnemedia

Autor
Anna Bumbar
Ocena artykułu
5.00 - (1 głos)
Komentarze
#1Michał Ksiądzyna2010-08-24 19:51:24
Czyżby kobiety były bardziej bierne, a mężczyźni bardziej aktywni? Serio - jeśli jest nas nawet 50/50 to tego nie widać.
#2Michał Fortuniak2010-08-25 20:26:03
Jako ciekawostkę można przytoczyć fakt, że panie przeważają wśród użytkowników platform społecznościowych. Według ostatniego badania Megapanel stanowiły one 50,9% aktywnych użytkowników serwisu nk.pl oraz 54,1% facebooka.
Dodaj komentarz
Ostrzeżenie: Uwaga na firmę o podobnej nazwie! Więcej...
Zapoznałem się