Wyższy standard skuteczności
Blog
Informacje z branży i życia firmy
Wybierz dziedzinę

Reklama w wyszukiwarce grafiki Google

Opublikowano: 05-08-2010
Czas potrzebny do przeczytania: 1:55 min

Wyszukiwarka grafiki została zbudowana w 2001 roku i od tego czasu do teraz poziom zaindeksowanych grafik wzrósł z 250 milionów do ponad 10 miliardów. Okres prawie 10 lat to czas sukcesywnych prac nad optymalizacją szybkości i jakości wyszukiwania zdjęć. Obecnie możliwe jest wyświetlenie grafik na prawie każde zapytanie, a wyniki wyszukiwania można dodatkowo filtrować na clipy, arty, rysunki, twarze, a nawet kolory. Ponadto do dyspozycji internautów oddano funkcję “znajdź podobne obrazy”. Aby zrozumieć lepiej tę opcję wyszukiwania można przytoczyć przykład lamparta, który ma dziewięć podgatunków różniących się od siebie układem kropek. Wyszukiwarka Google potrafi znaleźć te różnice i wyświetlić zdjęcia wybranego podgatunku oraz podać jego nazwę, mimo że grafika nie jest podpisana. Dzieje się tak, ponieważ inne zdjęcia wybranego podgatunku są opatrzone nazwą.

Do wprowadzonych w ostatnim czasie nowych elementów „Google Grafika” należą:

- zmieniony układ wyników wyszukiwania, - wyświetlanie do 1000 grafik na jednej stronie, - większe miniaturki stworzone z myślą o ekranach HD,

- panel informacyjny pojawiający się po najechaniu myszką na miniaturę, - lepsza nawigacja klawiaturowa,

- nowa strona docelowa pokazująca obrazek w pełnych rozmiarach wraz ze stroną, na której się znajduje, wyświetlaną w tle.

W ciągu kilku najbliższych dni do polskiego interfejsu wyszukiwarki Google Grafika mają zostać wprowadzone zmiany umożliwiające wykorzystanie nowej formy reklamy dostępnej jedynie w wynikach wyszukiwania obrazów. Reklama będzie składała się z tekstu i dołączonej do niego grafiki. Wycena tego typu reklamy odbywa się tak samo jak standardowej AdWords, czyli według modelu opartego na koszcie kliknięć. Google udostępnia narzędzie do tworzenia reklam graficznych, jednak oprócz zastosowania szablonu ważne jest trafne dobranie słów kluczowych do grafiki, która powinna być prosta i odzwierciedlać istotę produktu lub usług, w przeciwnym razie reklama może nie być wyświetlana ze względu na jej niską jakość. Ten format reklamy jest dostępny we wszystkich krajach oprócz Francji i Argentyny.

Autor
Michał Tomczak
Ocena artykułu
3.00 - (2 głosy)
Komentarze
#1Martyna2010-08-08 00:45:18
Interface Google przechodzi ostatnio przeobrazenia...podobnie jak Google alygorytm, wieksza wage zyskuje URL, wiec strony ze slowem kluczowym w URL powinny latwiej pojawic sie w czolowce.
Dodaj komentarz
Ostrzeżenie: Uwaga na firmę o podobnej nazwie! Więcej...
Zapoznałem się