Wyższy standard skuteczności
Blog
Informacje z branży i życia firmy
Wybierz dziedzinę

O żółto-fioletowych miejscach w AdWords

Opublikowano: 02-08-2010
Czas potrzebny do przeczytania: 1:35 min

A jednak nie jest to złudzenie i efekt wielu godzin spędzonych przed monitorem komputera. Google od pewnego czasu testuje odmienne kolory tła w linkach sponsorowanych. Tzw. nagroda od Google za dobrze prowadzoną kampanię (inaczej podświetlone tło) dotąd żółte, w ostatnim czasie stała się lekko (lub blado) fioletowe:

Przy okazji eksperymentów Google warto wspomnieć o odpowiednim doborze strategii wyświetlania w linkach sponsorowanych. Dziś już właściwie nie istnieje pojęcie strategii minimalistycznej w linkach płatnych Google, wszyscy chce być na pierwszych miejscach rankingu, na żółtym, a od niedawna na fioletowym tle. Dobre, wysokie miejsce cieszy nie tylko oko, ale również... przekłada się na wyraźny wzrost kliknięć. W Google Analytics od pewnego czasu dostępna jest opcja (na razie beta): pozycje słów kluczowych. Poprzez analizę tych zestawień można dojść do wniosku, że najlepsze pozycje w linkach to te, ponad naturalnymi wynikami wyszukiwania, praktycznie zawsze na żółtym (i od pewnego czasu na fioletowym) tle. To pierwsza trójka zestawienia, czyli miejsca 1-3 uzyskują najwięcej kliknięć. Oto przykłady fraz i statystki pokazujące, jak ważna jest pozycja reklamy AdWords:

"kursy językowe" miejsce 1 - 381 odwiedzin, miejsce 2 - 136, miejsce 3 - 53 "szkoła językowa" miejsce 1 - 152 odwiedzin, miejsce 2 - 48, miejsce 3 - 16 "akcesoria kuchenne" miejsce 1 - 217 odwiedzin, miejsce 2 - 62, miejsce 3 - 8

Widać wyraźnie, że linki sponsorowane na najwyższych pozycjach w rankingu reklam cieszą się największym zainteresowaniem internautów. Oto właśnie idzie „gra” w kampaniach AdWords – o dobre, wysokie pozycje ponad naturalnymi wynikach wyszukiwania. Takie miejsca to nie tylko efekt wysokiej ceny zasugerowanej w licytacji, ale również dobrze przygotowanej, zoptymalizowanej i skutecznej (z wysokim stopniem klikalności) kampanii AdWords.

Takie rzeczy tylko w Sunrise System.

Autor
Maciej Jurek
Ocena artykułu
5.00 - (1 głos)
Komentarze
#1Cyber Jack2010-08-05 11:06:12
Obawiam się, że jeśli chodzi o to jaki link internauci wybierają to tak naprawdę wygląda to nieco inaczej.
Wg badań na linki sponsorowane klika 1-3%, na linki sponsorowane z prawej strony 1-2%, na miejsce 1-3 z wyników "naturalnych" 45% i jeszcze jest ok 8-10% za 10 miejsce Google.

Internauci dokładnie wiedzą, że linki sponsorowane to linki sponsorowane...
#2Maciej Jurek2010-12-01 14:27:04
Dzięki za komentarz. Chyba nie do końca się zrozumieliśmy. Nie analizuje danych klików w reklamy AdWords w kontekście wyników naturalnych. Przywołuje statystyki GA na temat liczby kliknięć z konkretnych miejsc rankingu reklam. Wniosek jest jeden: czym wyżej w AdWords, tym lepiej.
Dodaj komentarz
Ostrzeżenie: Uwaga na firmę o podobnej nazwie! Więcej...
Zapoznałem się