Wyższy standard skuteczności
Blog
Informacje z branży i życia firmy
Wybierz dziedzinę

Wpływ social media na SEO

Opublikowano: 15-07-2010
Czas potrzebny do przeczytania: 1:05 min
Wyniki wskazują na następujące korzyści:
  • poprawa pozycji strony i treści firmowych w wyszukiwarce;
  • wzrost ruchu na stronę z targetowanych słów kluczowych;
  • wyświetlanie treści firmowych w uniwersalnych wynikach wyszukiwania;
  • zwiększenie wskaźnika ROI kampanii prowadzonych w wyszukiwarkach;
  • generowanie większej liczby leadów pełnowartościowych (qualified leads).

Jednak wśród polskich komentarzy pojawiają się sceptyczne głosy odnośnie wpływu social media na pozycjonowanie. Specjaliści zwracają uwagę, że trudno na razie mówić o prawdziwym zjawisku synergii między social media i SEO. Mimo iż media społecznościowe są coraz ważniejszym źródłem treści indeksowanych w wyszukiwarkach, to jednak umiejętnie likwidują one próby zdobywania linków pozycjonujących. Z tego powodu nie może być mowy o pełnej i zamierzonej integracji działań z zakresu social media i SEO. Natomiast pozytywne oceny marketerów wynikają zapewne bardziej z subiektywnych przekonań i mody na społecznościówki, niż z wiarygodnych danych. Jak czytamy w podsumowaniu artykułu: "Na obecnym etapie znaczenie społeczności dla SEO jest z pewnością mniejsze, niż mogłoby się na pierwszy rzut oka wydawać, choć nie warto ich bagatelizować".

Źródło: Webhosting
Autor
Małgorzata Kucharska
Ocena artykułu
5.00 - (1 głos)
Komentarze
Dodaj komentarz
Ostrzeżenie: Uwaga na firmę o podobnej nazwie! Więcej...
Zapoznałem się