Consumer Commerce Barometr to darmowe narzędzie online, które jest owocem współpracy IAB Europe, koncernu Google oraz TNS Infratest.
Analizując najpopularniejsze kategorie produktowe, takie jak podróże czy technologie, dostarcza on wielu ciekawych informacji na temat zachowań konsumenckich i trendów zakupowych, aż z 27 krajów. Dzięki CCB dowiemy się między innymi jakie zwyczaje panują wśród konsumentów w Czechach, Niemczech, Austrii czy Izraelu, która grupa wiekowa preferuje zakupy przez Internet, skąd czerpiemy informacje na temat produktów zanim zdecydujemy się je nabyć oraz czy uważamy zakupy internetowe za bezpieczny sposób nabywania produktów i usług.
Według IAB Europe dane będą aktualizowane co roku, aby precyzyjnie wychwycić zmiany zachodzące w zachowaniach konsumenckich, od momentu poszukiwania konkretnego produkty, poprzez zdobywanie informacji na jego temat, aż po zawarcie transakcji.
CCB prezentuje wszystkie informacje za pomocą czytelnych wykresów, które mogą zostać udostępnione w sieci, jak również wygenerowane do plików CSV.
Źródło: Google