Wyższy standard skuteczności
Blog
Informacje z branży i życia firmy
Wybierz dziedzinę

Konto według własnego uznania? W kampanii Google AdWords to proste

Opublikowano: 19-05-2008
Czas potrzebny do przeczytania: 1:25 min

Szczególnie jeśli strategia kampanii linków sponsorowanych skoncentrowana jest na wyrażeniach kluczowych, indywidualna organizacja konta to pole do popisu: wraz ze specjalistą AdWords można skomponować najbardziej trafną reklamę.

Aby umiejętnie skonstruować jakikolwiek przekaz, należy być pewnym kilku rzeczy: co chcemy powiedzieć? Komu? Co chcemy osiągnąć? Podporządkowując strategię tak przemyślanym celom, trafimy z właściwym komunikatem do właściwej grupy odbiorców. Kampanię można organizować według jednego z nadrzędnych kryteriów: branży, struktury serwisu www, marki, docelowego miejsca, języka, kanału dystrybucji (tylko w sieci czy także tradycyjnie), budżetu.

Jeżeli kampania obejmuje grupę reklam, trzeba zadbać o ich spójność. Najlepszym sposobem jest dobór najtrafniejszych słów kluczowych oraz ich zgrupowanie i dopasowanie do konkretnej kampanii. Poniżej przykład efektywnego przyporządkowania wyrażeń do reklam:


Żywność dietetycznaEkologiczna żywność z naturalnych uprawDla zdrowia i urody: wiosenne smakołyki
Słowa kluczowe:
  • jedzenie dietetyczne
  • dieta
  • odchudzanie bez wyrzeczeń
Słowa kluczowe:
  • żywność niemodyfikowana
  • farma ekologiczna
  • jedzenie bez konserwantów
Słowa kluczowe:
  • pyszne sałatki
  • zdrowe jedzenie
  • potrawy z nowalijek

Ułatwieniem w zarządzaniu kontem jest nazwanie kampanii i grup reklam w opisowy sposób.

Najbardziej „poręczną” opcją organizowania konta AdWords jest możliwość modyfikacji ustawień - jeśli w toku kampanii okaże się, że inne wyrażenia bądź nakierowanie reklam byłoby korzystniejsze, bo – na przykład – reklamodawca zmienił lub poszerzył ofertę. Stała troska specjalisty AdWords o kondycję linków powoduje, że reklama zawsze będzie adekwatna do tego, co chcemy przekazać.

Autor
Maciej Jurek
Ocena artykułu
5.00 - (2 głosy)
Komentarze
Dodaj komentarz
Ostrzeżenie: Uwaga na firmę o podobnej nazwie! Więcej...
Zapoznałem się