Wyższy standard skuteczności
Blog
Informacje z branży i życia firmy
Wybierz dziedzinę

Progres reklamy internetowej

Opublikowano: 17-05-2010
Czas potrzebny do przeczytania: 1:05 min

Po raz kolejny polski rynek reklamy poddany został wnikliwemu badaniu firmy Starlink, które ma na celu precyzyjne ustalenie wydatków przeznaczonych na promocję. Raport ten obrazuje tendencje rozwojowe rynku reklamowego, a także dynamikę zmian wydatków w poszczególnych jego sektorach. Najnowsze wyniki badań, ponownie ukazały, jak silna jest pozycja Internetu na tle innych, konkurencyjnych mediów, takich jak prasa czy radio. W pierwszym kwartale 2010 roku, Internet uzyskał pozycję jednego z najpopularniejszych kanałów reklamowych, uplasowując się na drugim miejscu zaraz za telewizją. Na promocję w sieci, przeznaczono aż o 18,2% więcej niż w tym samym okresie ubiegłego roku. Wzrost wydatków odnotowały również: reklama kinowa – 5%, reklama radiowa – 2% oraz telewizyjna – 1,9%.  Regres natomiast przeżywają: reklama outdorowa, na którą wydano o 19,2% mniej niż w roku 2009, a także reklama prasowa odnotowując, w przypadku dzienników spadek o 7,8%, a magazynów o 7,1%.

Według raportu Starlink tak duży spadek wartości reklamy outdorowej jest wynikiem przesunięć budżetowych realizowanych przez sektory z takich branż jak handel, motoryzacja i telekomunikacja, dla których efektywniejszym sposobem promocji okazał się Internet lub telewizja.



Źródło: www.wirtualnemedia.pl, www.starlink.pl

Autor
Anna Bumbar
Ocena artykułu
0.00 - (0 głosów)
Komentarze
Dodaj komentarz
Ostrzeżenie: Uwaga na firmę o podobnej nazwie! Więcej...
Zapoznałem się