Wyższy standard skuteczności
Blog
Informacje z branży i życia firmy
Wybierz dziedzinę

Konto pod kontrolą - raporty Google AdWords

Opublikowano: 12-05-2008
Czas potrzebny do przeczytania: 1:40 min

Zaletą kampanii linków sponsorowanych Google AdWords jest między innymi możliwość analizy konta. Dają ją raporty, czyli zbiór statystyk, które pozwalają zweryfikować trafność słów kluczowych, atrakcyjność tekstów reklamowych i skuteczność całej kampanii. Co ważne, raporty pozwalają ocenić, jak trendy popularności w wyszukiwarkach kształtują się w okresach tygodniowych, miesięcznych, rocznych. Marketingowa przydatność raportów to ich kluczowa zaleta: wykresy wskazujące skoki i spadki ruchu głównych parametrów konta, generowane według indywidualnie dobranych kolumn i filtrów, to czytelnie przedstawione dane, które wskażą słabe i mocne strony witryny internetowej i oferty, którą ona promują. Raport na temat swojego konta AdWords można pobierać on-line bądź otrzymywać drogą mailową. Można wybrać spośród dziewięciu typów raportów. Statystyki mogą być zatem porządkowane według:

  • skuteczności słowa kluczowego;
  • skuteczności typu reklamy (reklamy tekstowe, reklamy graficzne, reklamy wideo i reklamy lokalne);
  • skuteczności adresu URL;
  • skuteczność grupy reklam;
  • skuteczność kampanii;
  • skuteczność konta;
  • skuteczność wyszukiwanego hasła;
  • rozmieszczania reklam (w określonych domenach lub o określonych adresach URL);
  • zasięgu i częstotliwości: (ile osób zobaczyło Twoje reklamy i ile razy osoby te obejrzały reklamy w określonym przedziale czasu).

Od niedawna raporty mogą wskazywać także parametry:

  • Impreshion Share – stosunek rzeczywistych wyświetleń do potencjału;
  • Utracone IS – liczba „straconych” kliknięć, czyli kliknięć uniemożliwionych z powodu wyczerpania budżetu lub zbyt niskiego AdRanku reklamy bądź pozycji reklamy w wynikach.

Parametry te dają możliwość realistycznej oceny wydajności kampanii. Optymalnej konfiguracji raportowania dokonują specjaliści Google AdWords. Biorą oni pod uwagę Państwa potrzeby informacyjne – raport to twarde liczby, które najlepiej powiedzą Ci, kto i kiedy klikał na Twój link.

Autor
Maciej Jurek
Ocena artykułu
4.00 - (2 głosy)
Komentarze
Dodaj komentarz
Ostrzeżenie: Uwaga na firmę o podobnej nazwie! Więcej...
Zapoznałem się