Wyższy standard skuteczności
Blog
Informacje z branży i życia firmy
Wybierz dziedzinę

Google nadal bezkonkurencyjne

Opublikowano: 30-04-2010
Czas potrzebny do przeczytania: 1:25 min

Sektor technologii zdominował tegoroczny ranking najcenniejszych światowych marek. Na pierwszym miejscu, po raz trzeci z rzędu Google, z marką wartą 114 miliardów dolarów. Właśnie tyle, wedle wyliczeń, trzeba zapłacić, aby uzyskać prawa do znaku towarowego Google. Oczywiście przy założeniu, że obecni właściciele będą chcieli się pozbyć praw do marki. Koncern z Mountain Viev zanotował 14% wzrost wartości marki w porównaniu do roku ubiegłego. W tym kontekście nie dziwią informacje, że tylko w pierwszym kwartale 2010 roku Google zarobiło 6,77 miliarda dolarów – aż o 23% więcej niż w analogicznym okresie 2009 roku. Wartość przychodów Google z linków sponsorowanych wzrosła w pierwszym okresie 2010 roku o 15 %, a sieci Google'a dzięki reklamie AdSense wygenerowały ponad 20 miliardów przychodu (wzrost o 24%). Na marginesie tych danych warto wspomnieć, że założyciele Google – Sergey Brin i Larry Page oraz szef koncernu – Eric Schmidt zarabiają... 1 dolara rocznie. Mimo tego cała trójka należy do grona najbogatszych ludzi świata. Pozycje te zawdzięczają posiadaniu akcji Google oraz.. zwrotom kosztów podróży i bonusom za wakacje. Wracając do rankingu BrandZ Top100 Most Valuable Global Brands, który przygotowała firma MillwardBrown, warto wspomnieć, że poza Google w pierwszej piątce najważniejszych graczy w światowych biznesie znajdują się: IBM, Apple, Microsoft i Coca Cola. Każda z tych firm, poza Microsoftem, zanotowała wzrost wartości swojego brandu. A oto pierwsza 20 zestawienia wraz z szacowaną wartością marki, i porównaniem z rokiem 2009:

Autor
Maciej Jurek
Ocena artykułu
0.00 - (0 głosów)
Komentarze
Dodaj komentarz
Ostrzeżenie: Uwaga na firmę o podobnej nazwie! Więcej...
Zapoznałem się