Ikona 01:20 min Ikona 28.04.2010

Ze slashem czy bez slasha w pozycjonowaniu

http://example.com/foo/
http://example.com/foo

Co wspólnego mają te dwa adresy? Czym się różnią? Jakie znaczenie mają w procesie indeksacji serwisu i pozycjonowaniu?

 

Ukośnik czy bez ukośnika?

 

Umownie adres URL zakończony ukośnikiem wskazuje na katalog, bez ukośnika zaś na plik. Ale oczywiście tak być nie musi. Google każdy adres traktuje oddzielnie, bez względu na to czy kieruje on do katalogu czy pliku, czy jest zakończony slashem, czy też nie.

Sytuacja, w której zarówno adres z ukośnikiem, jak i bez, zawierają tę samą treść i oba zwracają kod 200 (tzn. serwer pomyślnie przetworzył żądanie), jest niekorzystna z punktu widzenia pozycjonowania. Prowadzi bowiem do zjawiska tzw. „duplicate content”, czyli powielania treści.

Z technicznego punktu widzenia jest możliwe dostarczenie odmiennych treści pod wskazanymi adresami. Taka konfiguracja serwisu może być jednak bardzo skomplikowana.

 

Jak działać?

 

W tej sytuacji, czego wymaga pozycjonowanie w celu zwiększenia wydajności indeksowania, można przyjąć następujące zasady działania:

trzeba wybrać preferowaną wersję adresu
w przypadku, gdy serwis ma strukturę katalogów, bardziej stosowny będzie adres typu http://example.com/foo/; wybór jednak w tej kwestii pozostaje wolny

należy być konsekwentnym w związku z dokonanym wyborem preferowanego URL w wewnętrznym linkowaniu serwisu

użyć przekierowania 301 ze zduplikowanej do preferowanej wersji strony
jeśli z jakichś powodów nie jest to możliwe, można użyć tagu rel=”canonical”.

W efekcie tych działań jedna ze stron powinna zwracać stan 200, a druga przekierowywać do preferowanej. Wyjątkiem jest strona główna, dostępna zarówno pod adresem typu http://example.com, jak i http://example.com/, które to są swoimi odpowiednikami i nie można w żaden sposób przekierować jednej wersji do drugiej.

Źródło: GoogleWebmasterCentral

Udostępnij:
Ocena artykułu:
Ikona

How useful was this post?

Click on a star to rate it!

Average rating 5 / 5. Vote count: 1

No votes so far! Be the first to rate this post.

Udostępnij:
Zadaj pytanie ekspertowi

Dowiedz się jak być lepiej widocznym w sieci

Bezpłatna wycena Bezpłatny audyt SEO
Czytaj także
Ikona

How useful was this post?

Click on a star to rate it!

Average rating 5 / 5. Vote count: 1

No votes so far! Be the first to rate this post.

SEO Ikona 01:10 min 25.05.2010 Martwisz się o swoją prywatność w Internecie? Dotychczas nie było większego problemu z "podejrzeniem" fraz kluczowych i zapytań jakie użytkownicy wpisywali do wyszukiwarki. Od niedawna Google ogłosił jednak, że zaczyna obsługiwać protokół HTTPS, ograniczając tym samym możliwość "podsłuchania" zapytań. Zmiana ta na razie dotyczy tylko Google.com, ale w przyszłości z pewnością dotknie również innych, krajowych wersji wyszukiwarki. Czytaj więcej
Ikona

How useful was this post?

Click on a star to rate it!

Average rating 5 / 5. Vote count: 1

No votes so far! Be the first to rate this post.

SEO Ikona 01:20 min 14.06.2010 Nowa infrastruktura została (w końcu!) wdrożona. Caffeine (kofeina), jak została nazwana ta zmiana, pozwoli Google szybciej i wydajniej indeksować zasoby internetu. Według słów przedstawicieli wyszukiwarki, dzięki wprowadzonym zmianom wyniki mogą być nawet o 50% świeższe. Jest to zmiana kluczowa i niezbędna dla samej wyszukiwarki - w końcu liczba stron dostępnych w internecie rośnie w nieprawdopodobnym wręcz tempie. Czytaj więcej
Ikona

How useful was this post?

Click on a star to rate it!

Average rating 5 / 5. Vote count: 1

No votes so far! Be the first to rate this post.

SEO Ikona 01:00 min 12.04.2010 Do układanki SEO doszedł kolejny element - szybkość działania strony internetowej. Jak oficjalnie podaje Google, będzie to kolejny czynnik wpływający na ranking, czyli pozycje strony w wynikach wyszukiwania. Nie jest na razie jasne w jaki sposób wyszukiwarka będzie sprawdzać wydajność witryn. Pewne jest jednak to, że pozycjonowanie staje się jeszcze bardziej wielowymiarowe. Czytaj więcej
Polecane
Ikona

How useful was this post?

Click on a star to rate it!

Average rating 3.9 / 5. Vote count: 14

No votes so far! Be the first to rate this post.

Co to jest SEO? Ikona 20:00 min 28.09.2023 Optymalizacja strony pod kątem SEO to proces długofalowy. Wymaga umieszczenia każdej nowej treści w odpowiednim miejscu struktury. Jak wesprzeć proces pozycjonowania? Czytaj więcej
Ikona

How useful was this post?

Click on a star to rate it!

Average rating 4.3 / 5. Vote count: 9

No votes so far! Be the first to rate this post.

Jak Skutecznie Samemu Pozycjonować Strony (SEO)? Ikona 15:00 min 28.09.2023 Skuteczne pozycjonowanie to także działania off-site, czyli takie, które wykonywane są poza samą stroną internetową. Czytaj więcej

Na dobry start
proponujemy Ci bezpłatnie:

  • audyt SEO Twojej strony
  • konsultację z doświadczonym ekspertem
  • ofertę dopasowaną do Twojego biznesu

Bezpłatna wycena
Kontakt

Wyprzedź
konkurencję

Zadaj pytanie ekspertowi

739 943 700