Wyższy standard skuteczności
Blog
Informacje z branży i życia firmy
Wybierz dziedzinę

Użytkownicy smartphonów a wskaźnik CTR

Opublikowano: 27-04-2010
Czas potrzebny do przeczytania: 1:00 min

Wyniki marcowej analizy przeprowadzonej przez firmę Smaato zajmującej się mobilnymi kampaniami reklamowymi w Internecie wskazał użytkowników systemu SymbianOS jako najchętniej klikających na mobilne reklamy internetowe.

Globalny współczynnik CTR (Click Trough Rate - procent kliknięć na reklamę w stosunku do ilości jej wyświetleń) dla SymbianOS wyniósł w marcu 156. Zaraz po nim znalazły się tzw. Feature phones z wynikiem 123 (telefony z zamkniętymi systemami operacyjnymi nie umożliwiającymi instalacji oprogramowania firm trzecich). Na trzecim miejscu są użytkownicy systemu Windows Mobile (114), a na czwartym miejscu użytkownicy systemu IphoneOS (89). Zaraz za nimi plasują się użytkownicy systemu Android (58). Na końcu tabeli znaleźli się użytkownicy systemów Palm oraz Blackberry.

Użytkownicy smartphonów a wskaźnik CTR

Największy spadek, jeśli chodzi o wskaźnik CTR odnotował system Android. Od stycznia do marca krzywa przedstawia spadek niemalże o połowę i plasuje użytkowników systemu Android rankingu CTR na miejscu 5 z wynikiem 58.

Użytkownicy smartphonów a wskaźnik CTR

W analizie uwzględniono 36 mobilnych sieci reklamowych oraz 4 miliardy zapytań u 3300 mobilnych wydawców.

Źródło Smaato, Techcrunch

Autor
Łukasz Tuchowski
Ocena artykułu
5.00 - (1 głos)
Komentarze
Dodaj komentarz
Ostrzeżenie: Uwaga na firmę o podobnej nazwie! Więcej...
Zapoznałem się