Wyższy standard skuteczności
Blog
Informacje z branży i życia firmy
Wybierz dziedzinę

Recenzje i testy produktów w Google?

Opublikowano: 27-04-2010
Czas potrzebny do przeczytania: 1:35 min

21 kwietnia 2010 Google opublikował na jednym ze swoich blogów informację, że zamierza podjąć działania w celu udostępnienia systemu recenzji i ocen dla produktów.

Wyniki będą pobierane z wyników użytkowników -detalistów oraz od producentów. Program będzie oparty na współpracy z Bazaarvoice, popularnym systemem wymiany uwag i opinii klientów. Google Product Reviews Program (Program Recenzji Google) startuje na początek w USA. W USA istnieje usługa Google o nazwie Google Products. Jest to porównywarka cen (w Polsce niedostępne). Właśnie z poziomu tej usługi będą widoczne recenzje produktów.

Dzień później po powyższej publikacji, czyli 22 kwietnia 2010, w amerykańskim Google, pracownik agencji Rimm-Kauffman Matthew Mierzejewski zauważył, że zaczęły się pojawiać rozszerzenia reklam AdWords. W miejscu, gdzie polski użytkownik Google normalnie może zobaczyć adres fizyczny firmy, pojawiła się ocena sklepu przedstawiona w formie gwiazdek oraz link kierujący do opinii o danym sklepie.

Póki co Google nie wypowiedział się jednoznacznie w kwestii nowego rozszerzenia AdWords. Podejrzewa się, że gwiazdki pobierane są właśnie z zebranych w Google Products ocen. Link natomiast kieruje do bezpośrednio do tych opinii. Ze względu na brak jasnego i oficjalnego stanowiska Google, nie można jednoznacznie stwierdzić, czy odkryte rozszerzenie AdWords, jest już usługą wprowadzoną na stałe, czy jest dopiero w fazie testów. Jednak pojawienie się tego rozszerzenia pokazuje w jakim kierunki będzie najprawdopodobniej zmierzać Google.

Google Products

Google Products został stworzony jako element ekosystemu usług okołozakupowych. Ekosystem ten ma za zadanie, oprócz wspomagania decyzji klientów, kierować do konkretnego sklepu internetowego, a także umożliwić zapłacenia za zakupiony produkt. Na razie dostępne tylko w USA.

Źródła: SearchEngineLand RK Blog

Autor
Bartosz Beyer
Ocena artykułu
3.33 - (3 głosy)
Komentarze
Dodaj komentarz
Ostrzeżenie: Uwaga na firmę o podobnej nazwie! Więcej...
Zapoznałem się