Matt Cutts, szef Webspam Team w Google, opublikował na YouTube film, w którym odpowiedział na pytanie: "Ile było zmian w algorytmie wyszukiwania w roku 2009?". Jest to bardzo interesujące pytanie w pozycjonowaniu - ilu "zawirowań" w wynikach możemy się spodziewać? Jak dużo z nich zauważamy, a które przechodzą bez echa w branży SEO?
Z jego relacji wynika, że zmiany są dokonywane w zasadzie codziennie. Są to zarówno drobne modyfikacje, jak i znaczące zmiany. Jednocześnie zmiany te nie są wprowadzane w życie i publikowane codziennie. Wypuszczane są one w paczkach w zależności od potrzeb. W materiale wideo można usłyszeć, że w przeciągu roku 2009 dokonano między 350 a 400 zmian w algorytmie wyszukiwania Google.
W lutym 2010, na łamach magazynu Wired, Udi Manber, Wiceprezes ds. technicznych w Google, powiedział, że wprowadzono 550 "ulepszeń" algorytmu wyszukiwania w ciągu ostatniego roku. Publikacja Matta Cuttsa dodatkowo potwierdza słowa Udi'ego Manbera.
Widać więc wyraźnie, że prace nad poprawą jakości wyszukiwania nie ustają nawet na jeden dzień w roku. I podobnie pozycjonowanie wymaga ciągłej, nieustannej pracy: analizy, poprawek, optymalizacji i kolejnych analiz.
Źródła: SerachEngineLand; Wired