Zawsze aktywne
Więcej szczegółów: Polityka cookie
Ikona 03:40 min Ikona 22.04.2010

Google AdSense to najpopularniejszy system reklamy kontekstowej w polskim Internecie. Jednak nie jedyny. Mimo dominacji potentata ze Stanów Zjednoczonych polskie systemy reklam kontekstowej mają również swój udział w rynku SEM.

 

Polskie systemy reklam kontekstowych: Konkurencja dla Google AdSense

 

Poza Google AdSense liczą się systemy reklamowe: Adkontekst, OnetBoksy, Boksy.Gazeta.pl, SmartContext.

Przypomnę, że reklama kontekstowa to komunikat zachęcający do podjęcia konkretnej akcji umieszczony na stronie z treścią, dopasowany tematem do zawartości podstrony lub całej serwisu www. Prosty przykład: jeśli reklamujemy buty do wspinaczki wysokogórskiej, to nie kierujemy reklamy na serwisy o kosmetykach, tylko na strony poświęcone pasji pokonywania szczytów.

Tę formę reklamy uatrakcyjnia róznorodność dostępnych form. W kampanii kontekstowej mamy do dyspozycji nie tylko reklamy tekstowe, ale również banery graficzne czy reklamy śródtekstowe.

Reklamy tekstowe wyświetlane są przed, obok lub pod tekstem witryny. Śródtekstowe są prezentowane przy pomocy wyboldowanych lub podkreślonych słów w tekście. Po najechaniu na słowo wyświetla się reklama, która może się składać z tekstu i/lub baneru graficznego.

 

Reklama kontekstowa w polskim Internecie

 

Najpopularniejszym systemem reklamy śródtekstowej jest wspomniany SmartContext. Z bogatej oferty SC wyróżnić należy trzy główne kategorie:

– SmartLink – dymek z tekstem lub tekstem i logo, – SmartMedia – dymek z flash lub video, – SmartExclusive – dymek niestandardowy lub dymek kontentowy.

Reklamy tego typu rozliczane są w modelu CPC i/lub CPM.

Zaletą podobnych kampanii jest ich rozmach. W krótkim czasie reklamy SC pojawiają się na setkach portali, dobra też jest skuteczność i przystępna cena (stała lub licytowana).

W Google AdSense oraz OnetBoksy miejsce na danej stronie zdobywa się dzięki wygranej licytacji. Prowadząc kampanię w tych dwóch systemach, określamy maksymalną ceną jaką jesteśmy w stanie zapłacić za powierzchnie reklamową na stronie.

Boksy Onetu wyświetlane są w powiązaniu ze słowami kluczowymi lub po analizie treści strony. Są eksponowane użytkownikom OnetSzukaj, w serwisach tematycznych Onetu, Zumi.pl oraz serwisach zewnętrznych przyłączonych do OnetKontekst.

Reklamy Onetu mogą mieć postać linku sponsorowanego lub boksu. Na stronach Onet istnieje możliwość emisji reklam również jako Onet.Intext.

W Adkontekst cena za kliknięcie jest stała przez cały okres trwania kampanii. Pozwala to planować wszystkie wydatki, prognozować i utrzymywać ciągłość działań promocyjnych. Cały zamysł twórców wyszukiwarek Netsprint.pl i Wirtualnej Polski opiera się na określaniu z góry – ile reklamodawca chce zapłacić za całą kampanię. Jeśli firma zainteresowana reklamą Adkontekst chce przeznaczyć na promocję swojej oferty np. 1000 złotych, to system prowadzący usługę wylicza, biorąc pod uwagę cele, branżę i zasięg – liczbę zakupionych kliknięć. Np. system Adkontekst obliczył, że każde kliknięcie będzie kosztowało 0,20 groszy, zatem reklamodawca już wie, że za 1000 złotych kupił 5000 kliknięć.

Adkontekst emitowana jest zarówno w wynikach wyszukiwania, jak i na serwisach partnerskich. Cała sieć zarządza jest przez NetSprint.pl i Wirtualną Polskę. Reklamy w wyszukiwarce mają postać wyłącznie tekstową. Nieco inaczej jest w przypadku komunikatów reklamowych na stronach partnerskich. Na stronach tematycznie powiązanych z treścią reklamy mogą mieć postać tekstową, jak również tekstową z elementami graficznymi (tzw. Adkontekst Exclusive) i śródtekstową, kiedy to reklama wyświetlana jest po najechaniu internauty na podkreślone lub wyróżnione przez system słowo (tzw. Adkontekst Intertext).

Właściwie nie ma branży, która nie udostępniałaby przestrzeni wydawcom – to daje kampaniom kontekstowym nieograniczony zasięg –  setki serwisów skupiających miliony użytkowników. Mając na uwadze fakt, że ponad 95% czasu w sieci internauta spędza poza wyszukiwarką, korzystanie z reklamy kontekstowej to dla wielu reklamodawców sprawa kluczowa – przesądzająca o zwiększeniu zysków przez Internet.

Planując akcje promocyjne w polskim Internecie warto wziąć pod uwagę różne możliwości i prowadzić kampanię bardzo szeroko zakrojoną: Google AdWords wspomóc Google AdSense, a OnetKontekst na przykład usługą Adkontekst.

Udostępnij:
Ocena artykułu:
Ikona

How useful was this post?

Click on a star to rate it!

Average rating 1 / 5. Vote count: 1

No votes so far! Be the first to rate this post.

Udostępnij:
Zadaj pytanie ekspertowi

Dowiedz się jak być lepiej widocznym w sieci

Bezpłatna wycena Bezpłatny audyt SEO
Czytaj także
Ikona

How useful was this post?

Click on a star to rate it!

Average rating 5 / 5. Vote count: 1

No votes so far! Be the first to rate this post.

CPC vs. CPM Ikona 03:05 min 18.05.2010 System AdWords dla oceny, który z dwóch linków sponsorowanych rozliczanych poprzez CPC i CPM zajmie miejsce reklamowe, wykorzystuje tzw. efektywny CPM – eCPM. Na straży licytacji miejsc w witrynach Google i na stronach docelowych wyliczanych w postaci eCPM stoi Weryfikator Cen systemu AdWords. Monitorując cały proces, obniża realne ceny za 1000 wyświetleń i jedno kliknięcie. Czytaj więcej
Ikona

How useful was this post?

Click on a star to rate it!

Average rating 5 / 5. Vote count: 1

No votes so far! Be the first to rate this post.

Co nowego w AdWords? Ikona 02:45 min 22.06.2010 Nie da się ukryć, że reklama AdWords to obecnie świetna forma marketingu w sieci. Wciąż możemy obserwować, jak się rozwija i daje coraz większe możliwości kontroli i usprawniania oraz uświetniania swoich kampanii. Ostatnio pojawiła się nowa funkcja rozszerzenia reklam oraz porównania z konkurencją. Dostępne stało się również narzędzia „Wykluczenia”. Czytaj więcej
Ikona

How useful was this post?

Click on a star to rate it!

Average rating 0 / 5. Vote count: 0

No votes so far! Be the first to rate this post.

Local listings Ads Ikona 02:20 min 26.02.2010 Wciąż jesteśmy świadkami coraz lepszego dopasowania wyników wyszukiwania do intencji użytkowników. Niemały wpływ na poprawę tego zjawiska ma tzw. blended search, czyli zmieszanie wyników wyszukiwania o różnej formie – map, filmików oraz obrazków. Ma to również coraz większe znaczenie dla lokalnych firm i przedsiębiorców. Dzisiaj skupimy się na Local Listings Ads, które stanowi jeden z nowych formatów w wynikach wyszukwiania. Czytaj więcej
Polecane
Ikona

How useful was this post?

Click on a star to rate it!

Average rating 4 / 5. Vote count: 11

No votes so far! Be the first to rate this post.

Co to jest SEO? Ikona 20:00 min 28.09.2023 Optymalizacja strony pod kątem SEO to proces długofalowy. Wymaga umieszczenia każdej nowej treści w odpowiednim miejscu struktury. Jak wesprzeć proces pozycjonowania? Czytaj więcej
Ikona

How useful was this post?

Click on a star to rate it!

Average rating 4.3 / 5. Vote count: 9

No votes so far! Be the first to rate this post.

Jak Skutecznie Samemu Pozycjonować Strony (SEO)? Ikona 15:00 min 28.09.2023 Skuteczne pozycjonowanie to także działania off-site, czyli takie, które wykonywane są poza samą stroną internetową. Czytaj więcej

Na dobry start
proponujemy Ci bezpłatnie:

  • audyt SEO Twojej strony
  • konsultację z doświadczonym ekspertem
  • ofertę dopasowaną do Twojego biznesu

Bezpłatna wycena
Kontakt

Wyprzedź
konkurencję

Zadaj pytanie ekspertowi

739 943 700