Wyższy standard skuteczności
Blog
Informacje z branży i życia firmy
Wybierz dziedzinę

Reklama warta kliknięcia, koszt wart reklamy - warunki płatności w kampanii AdWords.

Opublikowano: 05-05-2008
Czas potrzebny do przeczytania: 1:45 min

Im wyższa jakość reklamy, tym niższa cena, swobodne ustalanie kosztów– czy to możliwe? W kampanii linków sponsorowanych AdWords właśnie tak może wyglądać płatność za Twoją reklamę.

Kampania internetowa ma między innymi tę zaletę, że koszt kalkulowany jest na podstawie skuteczności reklamy.
W systemie AdWords oceniane jest to według trzech kryteriów:
- dziennego budżetu – sumy, jaką chcesz wydać dziennie na promocję Twojej strony www poprzez linki sponsorowane. Oznacza to, że reklama będzie wyświetlana codziennie na maksymalną kwotę, a więc najczęściej, jak to tylko możliwe. Kwotę tę ustala reklamodawca. Można ją zmieniać w dowolnym czasie.
- cen ofertowych:
CPC – w przypadku kampanii kierowanych na słowa kluczowe, gdzie płacisz za każde kliknięcie w link, dokonane przez internautę rzeczywiście zainteresowanego promowaną ofertą; lub CPM - za każde tysiąc wyświetleń dla każdej grupy reklam lub miejsca wyświetlenia (witryn partnerskich Google);
- Wyniku Jakości – określa on minimalną cenę ofertową, jaką trzeba zapłacić, by reklama była widoczna. Wyznaczany jest m.in. na podstawie CTR słowa kluczowego, trafności tekstu, historii słowa kluczowego. To jest ten czynnik, dzięki któremu można zoptymalizować koszty – im lepszy Wynik Jakości, tym niższy poziom ceny ofertowej.

Każdy reklamodawca posiada swoje konto AdWords, na którym znajdzie wskazówki, jak ustalać optymalny budżet kampanii, gwarantujący największą widoczność reklam. Informacje te oparte są na dokładnej analizie historycznych danych na temat kliknięć w słowa kluczowe tego typu, na jakie wyświetlany jest Twój link. Jeżeli ustalony budżet dzienny będzie niższy niż zalecany, link będzie wyświetlany z przerwami, ale w taki sposób, by był widziany przez zainteresowanego internautę.
Specjaliści AdWords pomagają dobrać najtrafniejsze wyrażenia kluczowe, zredagować tekst reklamy oraz optymalizować jakość kampanii tak, by reklamodawca miał pewność, że płaci za skuteczność.

Autor
Maciej Jurek
Ocena artykułu
5.00 - (1 głos)
Komentarze
Dodaj komentarz
Ostrzeżenie: Uwaga na firmę o podobnej nazwie! Więcej...
Zapoznałem się