Wyższy standard skuteczności
Blog
Informacje z branży i życia firmy
Wybierz dziedzinę

Jak ponownie zainteresować klienta reklamą? Wykorzystaj remarketing w AdWords!

Opublikowano: 30-03-2010
Czas potrzebny do przeczytania: 1:45 min

Google ponownie rozwinął funkcjonalność panelu AdWords, a tym samym ponownie umożliwił skuteczniejszą reklamę dla użytkowników linków sponsorowanych. Dokładnie dotyczy to reklamy kontekstowej zamieszczanej w sieci partnerskiej Google.

Funkcją tą jest remarketing. Cóż to oznacza? Najlepiej pokazać to na przykładzie. Załóżmy, że sprzedajemy artykuły turystyczne, między innymi namioty. Klient poszukujący odpowiedniej oferty trafił na naszą stronę dzięki wysokiej pozycji strony w wyszukiwarce Google. Już miał dokonać zakupu, jednak rozmyślił się, gdyż cena wydała się zbyt wysoka. W takiej sytuacji powrót Klienta do naszego sklepu jest raczej wątpliwy. Zapamiętał nas jako „drogich”.

Jak zwykle w przypadku narzędzi Google, panel obsługi funkcji jest prosty i intuicyjny. Źródło: AdWords Blogspot

Być może straciliśmy klienta, a my właśnie wpadliśmy na pomysł zrobienia szybkiej promocji, obniżki, krótkiej wyprzedaży. Klient już zniechęcił się, nie wróci do nas sam z siebie. Jak poinformować klienta o naszej nowej promocji? Do powrotu do naszego sklepu? Można do tego użyć ogromnych możliwości optymalizacji kampanii AdWords i zmienić parametry pojawiania się wyświetlanych reklam.

Efektem uruchomienia tej funkcjonalności będzie możliwość wyświetlenia specjalnej reklamy z promocyjną ofertą wszystkim tym klientom, którzy byli już na naszej stronie, nie dokonali zakupu, a aktualnie przeglądają stronę należącą do sieci partnerskiej Google. Tą metodą można w prosty sposób dotrzeć ponownie z treścią reklamową do klientów, którzy wcześniej nie zainteresowali się naszą ofertą.

Według Google, remarketing warto zastosować w przypadku firm, których klienci dobrze reagują na jej treści reklamowe oraz na oferty specjalne. Można w ten sposób promowaćsię też dla internautów ponownie odwiedzających nasz sklep, którzy już dokonali zakupu, albo kliknęli w wybrany przez nas produkt (np. konkretny model namiotu).

Źródło: AdWords Blogspot

Autor
Maciej Jurek
Ocena artykułu
3.00 - (2 głosy)
Komentarze
#1ALLEGO - Maty Masujące2017-06-08 10:46:42
...cóż, sprawdzimy zobaczymy :) Może rzeczywiście jest to dobry sposób na pozyskiwanie klientów. Szkoda tylko, że w Google AdWords tak szybko pieniądze znikają...:)
Dodaj komentarz
Ostrzeżenie: Uwaga na firmę o podobnej nazwie! Więcej...
Zapoznałem się