O 11 procent, w porównaniu do roku poprzedniego, powiększył się rynek reklamy online w 2009 roku. Z podsumowania opublikowanego przez IAB AdEx wynika, że na reklamę internetową w 2009 wydano w Polsce 1 373 mln złotych brutto. Połowa wszystkich środków przypadła na reklamę graficzną – display. W porównaniu do roku 2008 można jednak zauważyć 2% spadek nakładów na bannery reklamowe w sieci. Największy wzrost zanotowano w segmencie SEM czyli marketingu w wyszukiwarkach internetowych, na który składa się zarówno promocja w naturalnych wynikach wyszukiwaniach, jak i w płatnych linkach. W wiodących formach reklamy internetowej sytuacja przedstawiała się następująco: Dynamika przepływu wydatków - między 2008 a 2009 - na poszczególne typy reklamy prezentuje się w taki sposób:
Z powyższych zestawień widać wyraźnie, że rok 2009 należał do reklamy online. Pod względem dynamiki zmian w sposób szczególny do marketingu w wyszukiwarkach internetowych.