Wyższy standard skuteczności
Blog
Informacje z branży i życia firmy
Wybierz dziedzinę

Wyszukiwanie w czasie rzeczywistym w polskim Google

Opublikowano: 24-03-2010
Czas potrzebny do przeczytania: 1:20 min
19 marca 2010 Google wprowadził do polskiej wersji wyszukiwarki technologię wyszukiwania w czasie rzeczywistym. Taki model wyszukiwania zakłada odejście w przyszłości od indeksowania linków, czyli od rozwiązania znanego powszechnie dzisiaj. Wykorzystana zostanie do tego technologia "PubSubHubBub". Czy zmieni to pozycjonowanie?

Według założeń, w wynikach wyszukiwania rzeczywistego mają się pojawiać wpisy z na bieżąco aktualizowanych serwisów wspierających wspomnianą technologię. Wyniki wyszukiwania będą aktualizowane natychmiastowo, wraz ze zmianami jakie są wprowadzane na tych serwisach. Na dzień dzisiejszy są to głównie tweety, nagłówki artykułów oraz posty z blogów, wpisy z MySpace itp.

Gdzie będą się pojawiać wyniki wyszukiwania rzeczywistego?


Domyślnie nie są one w google.pl pokazywane, ze względu na trwające prace nad tą technologią. Dodatkowo po kilku próbach okazało się, że jeszcze nie do końca działają one prawidłowo. Żeby je zobaczyć, trzeba je uaktywnić.

Jak to zrobić?

Jako przykład posłuży fraza „hotel”. Po wpisaniu w pole wyszukiwarki i otrzymaniu wyników otrzymamy mniej więcej taki wynik jak poniżej. W celu zobaczenia wyników wyszukiwania rzeczywistego należy kliknąć w zaznaczony link „Pokaż opcje…”

Wyszukiwanie w czasie rzeczywistym w polskim Google.

Po kliknięciu pojawi się po lewej stronie menu z opcjami. Nas interesuje pozycja zatytułowana „Aktualizacje”. Po jej kliknięciu pojawią się wyniki wyszukiwania rzeczywistego dla zadanej frazy (w tym wypadku „hotel”).

Wyszukiwanie w czasie rzeczywistym w polskim Google.

Na powyższym screenie widać, że wyniki odnoszą się do tweetów oraz do Facebooka.

Jak wspomniałem, implementacja nie jest jeszcze doskonała. Google jednak zapowiedział, że zamierza opracować standard, który ułatwi udostępnianie treści wyszukiwarce przez użytkowników. Oczywiście zmieniłoby to nieco obraz takiego pozycjonowania, jakie znamy dzisiaj. Ale do tego jeszcze daleka droga, a my bacznie śledzimy zmiany wprowadzane przez wyszukiwarkę.

Źródło: Wirtualnemedia
Autor
Bartosz Beyer
Ocena artykułu
5.00 - (2 głosy)
Komentarze
Dodaj komentarz
Ostrzeżenie: Uwaga na firmę o podobnej nazwie! Więcej...
Zapoznałem się