Wyższy standard skuteczności
Blog
Informacje z branży i życia firmy
Wybierz dziedzinę

Co dzieje się na stronie z wynikami wyszukiwania?

Opublikowano: 26-02-2010
Czas potrzebny do przeczytania: 1:15 min

Bardzo ciekawym faktem jest to, iż 62% osób korzystających z wyszukiwarek internetowych nie odróżnia płatnych linków sponsorowanych od naturalnych wyników wyszukiwania. Wbrew pewnym opiniom linki sponsorowane (Google AdWords) nie są ignorowane, a dla niektórych zapytań wręcz preferowane.

80% polskich internautów odróżniających linki opłacone od zwykłych deklaruje, że świadomie je klika co potwierdza koncepcję Google, iż AdWords ułatwia odnalezienie konkretnych, poszukiwanych przez nas produktów i usług.

Wyniki badań eyetrackingowych (badania polegające na śledzenie ruchu gałek ocznych w celu ustalenie punktu na ekranie obserwowanego przez użytkownika komputera i Internetu) przynoszą jeszcze kilka innych ciekawych informacji. Trzy pierwsze pozycje wyników wyszukiwania widziane są przez 100% osób a co najważniejsze - wyniki płatne nie są ignorowane. Tylko 20% użytkowników zagląda na drugą stronę z rezultatami wyników dla danego zapytania.

Biorąc pod uwagę powyższe fakty staję się jasne, iż zarówno naturalne wyniki wyszukiwania jak i ich płatny odpowiednik pod postacią linków sponsorowanych mają ogromne znaczenie dla użytkowników Internetu, a co za tym idzie są świetnym miejscem promocji firm. Wyjątkowo ciekawe jest to, iż szczególnie ważna jest widoczność. Pierwsze, wyróżnione miejsca zawsze są najważniejsze i nie liczy się tu sam fakt formy przekazu lecz jego zauważalność i wartość dla odbiorcy.

Autor
Małgorzata Kucharska
Ocena artykułu
5.00 - (3 głosy)
Komentarze
#1Maciej2010-03-01 16:46:02
Pod pewnymi frazami bywa, że jesteśmy widoczni w google maps na 1 miejscu.W google adwords top3, oraz w serp w top3.
Mimo to nie zauważyłem znacząco wzrostu ilości odwiedzin.
Dodaj komentarz
Ostrzeżenie: Uwaga na firmę o podobnej nazwie! Więcej...
Zapoznałem się