Wyższy standard skuteczności
Blog
Informacje z branży i życia firmy
Wybierz dziedzinę

Kluczowe mapy w Google

Opublikowano: 25-02-2010
Czas potrzebny do przeczytania: 1:45 min

Od momentu dostępu polskich internautów do narzędzia opartego na mapach Google - Centrum Firm Lokalnych, jeszcze łatwiej firmy mogą dotrzeć do internauty i jednocześnie ich potencjalnego klienta. Właściciele firm dzięki mapom Google mogą zamieścić dodatkowe informacje w wyszukiwarce na temat swojej działalności, aby być jeszcze łatwiej wyszukanym oraz zauważalnym. Oprócz samej nazwy firmy możemy wprowadzić takie informacje jak: godziny otwarcia naszej siedziby, zakres usług, formy płatności oraz atrakcyjne zdjęcia lub filmy. Obok nazwy firmy znajduje się duża mapa z pozaznaczanymi czerwonymi szpilkami wskazującymi lokalizację firmy.

Mapy w zależności od stopnia popularności frazy mogą przybrać formaty: widoku jednej firmy, trzech firm lub dziesięciu firm.
Aby firma znalazła się na Mapach Google, najpierw musi zostać dodana do Centrum Firm Lokalnych. Można to zrobić na dwa sposoby: ręcznie, kiedy właściciel firmy osobiście umieszcza wpis o swojej działalności lub automatycznie, kiedy firma została dodana z innego źródła, np. z
informacji opartych na danych w Panoramie Firm.

O wysokiej pozycji wpisu na Mapach Google decyduje kilka czynników. Głównie jest to odpowiednio przygotowany opis firmy, czyli: nazwa firmy
wraz z streszczeniem oferty oraz z zawartymi wyrażeniami kluczowymi. Istotne są również kategorie, do których jest przyporządkowana firma
(każda może być przyporządkowana do pięciu kategorii stanowiących dla niej jednocześnie newralgiczne słowa kluczowe). Kolejnym czynnikiem jest fizyczna lokalizacja firmy - położenie blisko centrum miasta, w powiązaniu, z którym chcemy się wyświetlać, ma dobry wpływ na pozycję w
wynikach.
Klientom Mapy Google służą do szybkiego wyszukiwania wskazówek dojazdu oraz adresów, więc warto być widocznym i sprawić aby droga do naszej siedziby była prosta i jeszcze łatwiejsza do odnalezienia.

Mapy Google

Źródła: Biblioteczka Komputer Świata "Twój biznes w internecie. Podręcznik e-marketingu." nr 04/2009

Autor
Marta Mencińska
Ocena artykułu
5.00 - (1 głos)
Komentarze
Dodaj komentarz
Ostrzeżenie: Uwaga na firmę o podobnej nazwie! Więcej...
Zapoznałem się