Wyższy standard skuteczności
Blog
Informacje z branży i życia firmy
Wybierz dziedzinę

Wyszukiwarkom i pozycjonowaniu kryzys nie straszny

Opublikowano: 11-02-2010
Czas potrzebny do przeczytania: 1:40 min
W 2009 roku kryzys był jeszcze odczuwalny w wielu sektorach gospodarki, wiele mówiło się o rosnących wydatkach i spadających dochodach. Wydaje się jednak, że regres ten ominął rynek wyszukiwarek internetowych i pozycjonowania. Według raportu ComScore, znacznie wzrosła liczba odnotowanych zapytań, czyli wyrażeń wpisywanych przez internautów do wyszukiwarek. W 2009 roku ich liczba osiągnęła aż 131 miliardów, co daje 29 milionów wyszukiwań na minutę. W porównaniu do 2008 roku, w którym odnotowano 89 miliardów wyszukiwań, można mówić o 46% wzroście. Wynik ten jest naprawdę imponujący.

Według raportu ComScore najbardziej ciekawskim narodem są Amerykanie i to oni zajęli pierwsze miejsce pod względem liczby zapytań. Drudzy byli Chińczycy, a na trzecim miejscu uplasowali się Japończycy. Ranking ten nie przekłada się jednak na tempo wzrostu, bo tu liderami są Rosjanie z 92% wynikiem.

Nie obyło się oczywiście bez zaskoczeń. W tym prestiżowym Top-10 zabrakło Indii, których rynek od kilku lat rozwija się bardzo dynamicznie. Polska, z 4 miliardami zapytań, nie zakwalifikowała się do pierwszej dziesiątki.

Najpopularniejsze wyszukiwarki

Jeśli chodzi o ranking wyszukiwarek to prym niezmiennie wiedzie Google z 87 miliardami 809 milionami zapytań. Pomimo, że międzynarodowy gigant, nie może poszczycić się najszybszym tempem wzrostu, to cały czas jest tym najbardziej znanym i najchętniej wybieranym, również pod kątem pozycjonowania.

Zapytania

Jak wynika z przedstawionych faktów, w dobie kryzysu rynek internetowy przeżywał progres. Klienci, zmuszeni do obcięcia swoich wydatków, częściej wybierali oferty sklepów internetowych, gdzie dokonywali precyzyjnych i wcześniej przemyślanych zakupów. Nie narażali się tym samym na pokusy i zbędne wydatki czyhające na nich w centrach handlowych.

Kryzys sprzyja rozwojowi działalności gospodarczej w Internecie, dzięki temu serwisu usługowe stają się bardziej konkurencyjne i oferują większą ilość produktów w niższych cenach. Jeśli jakość świadczonych w Internecie usług będzie wystarczająco wysoka, wraz ze zwiększającą się ilością zapytań wyszukiwarek handel online ma przed sobą znakomite perspektywy. Oczywiście niezbędna jest odpowiednia promocja w tym medium, poprzez między innymi pozycjonowanie, czy też płatne reklamy AdWords.

Autor
Anna Bumbar
Ocena artykułu
5.00 - (1 głos)
Komentarze
Dodaj komentarz
Ostrzeżenie: Uwaga na firmę o podobnej nazwie! Więcej...
Zapoznałem się