Wyższy standard skuteczności
Blog
Informacje z branży i życia firmy
Wybierz dziedzinę

Nowa generacja interaktywnych konsumentów

Opublikowano: 28-01-2010
Czas potrzebny do przeczytania: 1:40 min

Dla reklamodawców jest to dobra nowina - w okres dojrzałości wchodzi tak zwana Generacja Y (Net Generation, Millenials, Digital Generation), czyli dowcipnie mówiąc dzieci-sieci.

Na kształt charakterystycznych cech tej generacji miał wpływ szybki postęp technologiczny, rozwój Internetu i łatwy dostęp do dóbr konsumpcyjnych. Dzięki tym wpływom, osoby urodzone w latach 1980-1995, mają niesamowitą zdolność do adaptacji nowinek technologicznych oraz tzw. "multitasking", czyli konsumowanie kilku mediów jednocześnie. Surfowanie po Internecie, oglądanie telewizji, słuchanie radia, rozmowa z przyjaciółmi oraz praca i nauka odbywają się w tym samym czasie. Według badań przeprowadzonych w Polsce przez z Pentor Research International, 2/5 osób w wieku do 29 lat (około 40% populacji) w jednym momencie jest w stanie korzystać z trzech różnych mediów równocześnie.

Generacja interaktywnych konsumentów to wyjątkowo łakomy kąsek dla reklamodawców, a coraz większy procent spośród nich wkracza w dorosłe życie, czyniąc ich jeszcze bardziej interesującymi. Aby dotrzeć do tej potencjalnej grupy klientów należy użyć, jako narzędzia kontaktu, medium, z którego korzystają w największym stopniu - czyli Internetu. Internet jest medium interaktywnym i w przeciwieństwie do mediów tradycyjnych pozwala na zmianę ról między odbiorcą i nadawcą. To internauta może dać nam wiele cennych informacji o sobie. Za pomocą wzajemnego porozumiewania się z biegiem czasu bierny konsument zmienił się w aktywnego, czynnego prosumenta, bezpośrednio wpływającego na wizerunek marki. Monitorowanie, obserwowanie zachowań interaktywnych konsumentów powinno być jednym z podstawowych działań, umożliwiającym kontakt z potencjalnym, nowoczesnym klientem. Warto poznać nową grupę i zastanowić się jak można ją zachęcić do swojej marki oraz zdobyć ją już na samym starcie.

Autor
Marta Mencińska
Ocena artykułu
5.00 - (1 głos)
Komentarze
Dodaj komentarz
Ostrzeżenie: Uwaga na firmę o podobnej nazwie! Więcej...
Zapoznałem się