Wyższy standard skuteczności
Blog
Informacje z branży i życia firmy
Wybierz dziedzinę

Obecność obowiązkowa- social media i wybory 2010r.

Opublikowano: 29-01-2010
Czas potrzebny do przeczytania: 1:40 min

Social media jest ostatnio jednym z najpopularniejszych tematów w świecie internetowej rzeczywistości. Ogromny potencjał ukryty w portalach społecznościowych jest wykorzystywany do dzielenia się niezwykłymi pomysłami, ciekawymi wydarzeniami czy śmiesznymi sytuacjami.

Treści publikowane w portalach społecznościowych mają wpływ na wiele aspektów naszego życia, ale aktywność polskich polityków w tym obszarze jest nadal niewielka i nie przełoży się na wyniki nadchodzących wyborów - takiego zdania są przedstawiciele branży internetowej.

Czy będzie można wykorzystać social media do wygrania wyborów (w bieżącym roku odbędą się w Polsce zarówno wybory samorządowe jak i prezydenckie), lub czy aktywne uczestnictwo w tym obszarze wywrze realny wpływ na wyników wyborów, tak jak to miało miejsce podczas ostatnich wyborów prezydenckich w Stanach Zjednoczonych? Barack Obama udowodnił, że internet posiada niesamowity potencjał, który skutecznie wykorzystał w prowadzeniu swojej kampanii wyborczej. Sprawił dzięki temu, że anonimowy dotąd internauta stał się obywatelem z realnie ważnym głosem wyborczym.

Jak będzie w Polsce? Czy kandydujący na prezydenta oraz startujący do samorządów politycy wykorzystają siłę i potencjał social media? Prezydent i premier już posiadają własne konta na portalach społecznościowych - widać więc, że sztaby PR pracujące dla obydwu polityków biorą pod uwagę zasadność i konieczność zaznaczenia obecności danych polityków w internecie.

Polscy politycy jeżeli chcą zaistnieć w internecie, zmuszeni są do aktywnej obecności m. in. na Facebook-u. Wewnętrzne dane serwisu podają, iż spośród 2,5 mln użytkowników w Polsce, aż 1,4 mln będzie mogło zagłosować w nadchodzących wyborach. W skali całego kraju jest to niewielki odsetek, ale nie wolno go ignorować, ponieważ będzie stale wzrastał.

Autor
Sunrise System
Ocena artykułu
4.50 - (2 głosy)
Komentarze
Dodaj komentarz
Ostrzeżenie: Uwaga na firmę o podobnej nazwie! Więcej...
Zapoznałem się