Wyższy standard skuteczności
Blog
Informacje z branży i życia firmy
Wybierz dziedzinę

Jak promować oferty turystyczne?

Opublikowano: 21-01-2010
Czas potrzebny do przeczytania: 1:20 min

Parafrazą słów z filmu Juliusza Machulskiego (kto zgadnie, z którego?):"dziś bez Internetu, to Ci nawet wycieczki nikt nie kupi", można podsumować ogłoszony właśnie, kolejny raport z cyklu: Efekt ROPO (w tłumaczeniu: Poszukiwania online a zakupy offline) w segmencie wycieczek turystycznych. W podsumowaniu kilkudziesięciostronicowego raportu TNS OBOP czytam m.in.:

- Internet (63%) oraz bezpośrednia wizyta w biurze podróży (60%) to najczęstsze sposoby poszukiwania informacji o wycieczkach,
- internauci szukający informacji o ofertach biur podróży najczęściej wykorzystują wyszukiwarki internetowe (75%),
- najpopularniejszym źródłem informacji online są strony biur podróży (76%),
- poszukiwania pomysłu na kierunek wyjazdy oraz jego przebieg odbywa się najczęściej z wykorzystaniem Internetu,
- ostateczną decyzję o zakupie wycieczki najczęściej podejmujemy w oparciu o bezpośrednią rozmowę ze sprzedawcą w biurze podróży (63%).

Z raportu TNS OBOP jasno wynika, że to w Internecie, a w szczególności w wyszukiwarkach internetowych szukamy podpowiedzi: do którego biura warto skierować zapytanie o daną wycieczkę; jej atrakcje i ceny. To właśnie Internet ułatwia planowanie urlopu, znacznie oszczędzając nasz czas, wstępnie eliminując mniej atrakcyjne oferty. Sprzedaż wycieczek, biletów lotniczych czy pokojów w hotelach nie byłaby tak duża, gdyby nie promocja w naturalnych wynikach wyszukiwaniach czy linkach sponsorowanych.

Oto zestawienie pochodzące z raportu przygotowanego przez TNS OBOP: Łączenie dwóch strategii reklamowych (online i offline) to dziś najskuteczniejszy sposób na wypromowanie oferty biur podróży.

Autor
Maciej Jurek
Ocena artykułu
0.00 - (0 głosów)
Komentarze
Dodaj komentarz
Ostrzeżenie: Uwaga na firmę o podobnej nazwie! Więcej...
Zapoznałem się