Wyższy standard skuteczności
Blog
Informacje z branży i życia firmy
Wybierz dziedzinę

Jak reklamować ofertę sezonową?

Opublikowano: 18-01-2010
Czas potrzebny do przeczytania: 2:10 min

Linki sponsorowane są wręcz stworzone do promocji ofert sezonowych. Kampanię AdWords uruchamiamy w przeciągu kilku dni (jest to czas potrzebny do zaksięgowania pieniędzy na kontach Google). Zatem oferta skonstruowana pod kątem np. zimowych atrakcji turystycznych praktycznie „z dnia na dzień” może być promowana na najwyższych miejscach w rankingu linków. Jeśli np. organizujemy kuligi na Mazurach, a wyrażenie „kulig” trafia w miesiącu do wyszukiwarki Google 60 500 razy (źródło: statystyki wyszukiwarki), to dobre miejsce w rankingu reklam, po wpisaniu tego wyrażenia, umożliwi kontakt reklamodawców z tysiącami zainteresowanych klientów.
Gdy optymalizujemy kampanię linków sponsorowanych pod kątem oferty sezonowej, warto pamiętać o trzech kwestiach:

Pierwsza to: wyeksponowanie oferty sezonowej w treści linku sponsorowanego. Niech klient widzi ofertę specjalną, "coś" właśnie na teraz – kulig na Mazurach jest tutaj świetnym przykładem. Nic tak nie zachęca do skorzystania z oferty, jak jej świeżość i ekskluzywność. Warto więc pracować nad treścią reklamy, przygotowując specjalne teksty promocyjne, właśnie pod kątem oferty sezonowej.

Druga kwestia to: budżet dzienny. Posłużmy się wspomnianym przykładem kuligu. To „wyrażenie” trafia do wyszukiwarki Google.pl 60 500 razy w miesiącu, to daje średnio ponad 2 000 zapytań na dzień. Z budżetem dziennym na poziomie 20 złotych nie odpowiemy na choćby część zainteresowania potencjalnych klientów. 20 złotych wyklika się szybko i miejsce naszego linku zajmie konkurencja. Zatem jeśli zauważalne jest zainteresowanie ofertą sezonową, to intensywnie angażujmy środki finansowe w jej reklamowanie, oszczędzając pieniądze np. w miejscach promocji oferty standardowej, całorocznej.

Trzecia kwestia to: kierowanie reklam sezonowych. Skoro w linku promujemy np. ofertę zimową, to na swoich stronach warto o tym informować możliwie szczegółowo. Pamiętajmy, że link to tylko kilkadziesiąt znaków, w których nie wszystko się zmieści. Zatem twórzcie dodatkowe strony w swoim serwisie, opisujące ofertę specjalną. Niech mają postać jak najbardziej naturalną, tak jak cała witryna. Linki sponsorowane można kierować bezpośrednio na konkretne podstrony*. Niech klient nie szuka sam, bijmy po oczach ofertą sezonową zaraz po otworzeniu linku.

* do wyświetlenia docelowych stron, na które bezpośrednio kierują linki sponsorowane, nie mogą być wymagane dodatkowe (poza przeglądarką) programy. Docelowy adres musi być stroną HTML. Nie może być to PDF (Adobe Acrobat) ani DOC (MS Word).

Autor
Maciej Jurek
Ocena artykułu
5.00 - (1 głos)
Komentarze
Dodaj komentarz
Ostrzeżenie: Uwaga na firmę o podobnej nazwie! Więcej...
Zapoznałem się