Ikona 02:10 min Ikona 18.01.2010

Linki sponsorowane są wręcz stworzone do promocji ofert sezonowych. Kampanię AdWords uruchamiamy w przeciągu kilku dni (jest to czas potrzebny do zaksięgowania pieniędzy na kontach Google). Zatem oferta skonstruowana pod kątem np. zimowych atrakcji turystycznych praktycznie „z dnia na dzień” może być promowana na najwyższych miejscach w rankingu linków. Jeśli np. organizujemy kuligi na Mazurach, a wyrażenie „kulig” trafia w miesiącu do wyszukiwarki Google 60 500 razy (źródło: statystyki wyszukiwarki), to dobre miejsce w rankingu reklam, po wpisaniu tego wyrażenia, umożliwi kontakt reklamodawców z tysiącami zainteresowanych klientów.

Gdy optymalizujemy kampanię linków sponsorowanych pod kątem oferty sezonowej, warto pamiętać o trzech kwestiach.

 

Wyeksponowanie oferty sezonowej

 

Niech klient widzi ofertę specjalną, „coś” właśnie na teraz – kulig na Mazurach jest tutaj świetnym przykładem. Nic tak nie zachęca do skorzystania z oferty, jak jej świeżość i ekskluzywność. Warto więc pracować nad treścią reklamy, przygotowując specjalne teksty promocyjne, właśnie pod kątem oferty sezonowej.

 

Budżet dzienny

 

Posłużmy się wspomnianym przykładem kuligu. To „wyrażenie” trafia do wyszukiwarki Google.pl 60 500 razy w miesiącu, to daje średnio ponad 2 000 zapytań na dzień. Z budżetem dziennym na poziomie 20 złotych nie odpowiemy na choćby część zainteresowania potencjalnych klientów. 20 złotych wyklika się szybko i miejsce naszego linku zajmie konkurencja. Zatem jeśli zauważalne jest zainteresowanie ofertą sezonową, to intensywnie angażujmy środki finansowe w jej reklamowanie, oszczędzając pieniądze np. w miejscach promocji oferty standardowej, całorocznej.

 

Kierowanie reklam sezonowych

 

Skoro w linku promujemy np. ofertę zimową, to na swoich stronach warto o tym informować możliwie szczegółowo. Pamiętajmy, że link to tylko kilkadziesiąt znaków, w których nie wszystko się zmieści. Zatem twórzcie dodatkowe strony w swoim serwisie, opisujące ofertę specjalną. Niech mają postać jak najbardziej naturalną, tak jak cała witryna. Linki sponsorowane można kierować bezpośrednio na konkretne podstrony*. Niech klient nie szuka sam, bijmy po oczach ofertą sezonową zaraz po otworzeniu linku.

* do wyświetlenia docelowych stron, na które bezpośrednio kierują linki sponsorowane, nie mogą być wymagane dodatkowe (poza przeglądarką) programy. Docelowy adres musi być stroną HTML. Nie może być to PDF (Adobe Acrobat) ani DOC (MS Word).

Udostępnij:
Ocena artykułu:
Ikona

How useful was this post?

Click on a star to rate it!

Average rating 0 / 5. Vote count: 0

No votes so far! Be the first to rate this post.

Udostępnij:
Zadaj pytanie ekspertowi

Dowiedz się jak być lepiej widocznym w sieci

Bezpłatna wycena Bezpłatny audyt SEO
Czytaj także
Ikona

How useful was this post?

Click on a star to rate it!

Average rating 0 / 5. Vote count: 0

No votes so far! Be the first to rate this post.

Local listings Ads Ikona 02:20 min 26.02.2010 Wciąż jesteśmy świadkami coraz lepszego dopasowania wyników wyszukiwania do intencji użytkowników. Niemały wpływ na poprawę tego zjawiska ma tzw. blended search, czyli zmieszanie wyników wyszukiwania o różnej formie – map, filmików oraz obrazków. Ma to również coraz większe znaczenie dla lokalnych firm i przedsiębiorców. Dzisiaj skupimy się na Local Listings Ads, które stanowi jeden z nowych formatów w wynikach wyszukwiania. Czytaj więcej
Ikona

How useful was this post?

Click on a star to rate it!

Average rating 1 / 5. Vote count: 1

No votes so far! Be the first to rate this post.

Reklama kontekstowa to nie tylko AdSense Ikona 03:40 min 22.04.2010 Google AdSense to najpopularniejszy system reklamy kontekstowej w polskim Internecie. Jednak nie jedyny. Mimo dominacji potentata ze Stanów Zjednoczonych polskie systemy reklam kontekstowej mają również swój udział w rynku SEM. Poza Google AdSense liczą się m. in. OnetBoksy. Reklamy tego typu rozliczane są w modelu CPC i/lub CPM. Czytaj więcej
Ikona

How useful was this post?

Click on a star to rate it!

Average rating 0 / 5. Vote count: 0

No votes so far! Be the first to rate this post.

Klient w stosownym wieku – określanie stawek w Google AdWords według kryteriów demograficznych Ikona 00:55 min 22.09.2008 Czy wiesz, że możesz w precyzyjny sposób określać kampanię AdWords? Także uwzględniając wiek odbiorców. Reklama zostanie wyświetlona tylko tym, których rzeczywiście może zainteresować Twoja oferta. To jedna z nowości, jaką Google udostępnia dla reklam sieci partnerskiej. Wystarczy ustalić odpowiednie stawki za wyświetlenie linku dokładnie określonej grupie odbiorców. Czytaj więcej
Polecane
Ikona

How useful was this post?

Click on a star to rate it!

Average rating 4.1 / 5. Vote count: 12

No votes so far! Be the first to rate this post.

Co to jest SEO? Ikona 20:00 min 28.09.2023 Optymalizacja strony pod kątem SEO to proces długofalowy. Wymaga umieszczenia każdej nowej treści w odpowiednim miejscu struktury. Jak wesprzeć proces pozycjonowania? Czytaj więcej
Ikona

How useful was this post?

Click on a star to rate it!

Average rating 4.3 / 5. Vote count: 9

No votes so far! Be the first to rate this post.

Jak Skutecznie Samemu Pozycjonować Strony (SEO)? Ikona 15:00 min 28.09.2023 Skuteczne pozycjonowanie to także działania off-site, czyli takie, które wykonywane są poza samą stroną internetową. Czytaj więcej

Na dobry start
proponujemy Ci bezpłatnie:

  • audyt SEO Twojej strony
  • konsultację z doświadczonym ekspertem
  • ofertę dopasowaną do Twojego biznesu

Bezpłatna wycena
Kontakt

Wyprzedź
konkurencję

Zadaj pytanie ekspertowi

739 943 700